Informujemy, że:
Administratorem przetwarzającym dane osobowe Pacjentów placówki Ośrodek Alzheimerowski Sp. z o.o. ul. Jana Pawła II nr 12, 59-330 Ścinawa
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, dane do kontaktu : IOD@osrodek-alzheimer.pl
Dane będą przetwarzane w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych
i leczenia pacjentów przez osoby trudniące się zawodowo leczeniem oraz świadczeniem innych usług medycznych, na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Stworzone zostały pełne gwarancje ochrony danych osobowych.
W procesie świadczenia usług medycznych tworzona jest dokumentacja medyczna, w której odnotowane zostaną informacje dotyczące procesu leczenia, w szczególności informacje o stanie zdrowia niezbędne do postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób właściwy procesu leczenia.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Żądania w tym zakresie należy kierować do Administratora lub do Inspektora ochrony danych.
Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, od 25 maja 2018 r. jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest dobrowolne lecz niezbędne do świadczenia usługi medycznej
i dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora danych.
Podmiot leczniczy zobowiązany jest do stworzenia i prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W dokumentacji medycznej odnotowane zostaną informacje dotyczące procesu leczenia, w szczególności informacje o stanie zdrowia niezbędne do postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób właściwy procesu leczenia. W sytuacji odmowy podania danych – niemożliwa będzie realizacja świadczenia medycznego.
W przypadku dokonywania rezerwacji usług za pośrednictwem platformy ZnanyLekarz.pl - Pana/Pani dane osobowe zostały udostępnione przez Znany Lekarz Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000347997) na co wyraził/a Pan/Pani zgodę.
Dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne tj. przez okres wyznaczony właściwymi przepisami prawa, w tym Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta - co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu.
Dane mogą być udostępnione tylko instytucjom upoważnionym z mocy prawa oraz podmiotom współpracującym z Administratorem , z uwagi na konieczność zapewnienia realizacji świadczonych usług medycznych. Dane mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
podmiotom leczniczym, współpracującym z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia ,
dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu diagnostycznego,
dostawcom usług prawnych i rachunkowych ( infrastruktura księgowa),
osobom upoważnionym przez Panią/Pana w ramach realizacji praw pacjenta,
organom publicznym, instytucjom lub podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa
Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu
Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.